DHI HT Val av klinik

Alla typer av HT-diskussioner som inte rör specifika resultat
Markant

20 Dec 2017, 15:21

Hej! Jag har läst runt en del på detta forumet nu och jag har även haft kontakt med Poseidonkliniken i Stockholm för att försöka samla på mig så mycket information som möjligt.

Jag har förstått att utvecklingen för HT har gått ifrån FUT till FUE till DHI (Direct hair implant) och efter att ha läst om den sistnämnda verkar den oslagbart den bästa metoden.

Jag har sökt professionell konsultation hos både Poseidon och nu senast hos getfue.com som båda utför denna variant av HT.
Hursomhelst så är prisskillnaderna markanta. Hos poseidon uppskattade de mitt pris till cirka 50.000:- och getfue.com cirka 2900euro för samma antal grafts (ca3000).

Jag skulle jättegärna vilja veta om det är någon som har genomgått en DHI operation samt om någon har varit specifikt på just dessa två kliniker. Om ni vet någon annan klinik som gör samma operation berätta gärna om det också.

Vänligen!

whyatt

28 Dec 2017, 13:26

Markant,
jag besvarade din fråga tidigare i Fredriks tråd, men tar det igen då diskussionen är väldigt viktig för newbies att förstå.

Nej, det är inte så att de som använder "DHI" ligger före de som använder "FUE". Vidare är hårkirurgi inget som fungerar att rakt av prisjämföra. Tänk dig att du skall beställa ett familjeporträtt, vill du då inte se referenser och kanske t.o.m. träffa konstnären in person?

Det är lätt att som nybörjare villa bort sig bland alla begrepp och termer.

När det gäller s.k. hair implanters så finns det några olika att välja mellan. Jag säger inte att de är dåliga, tvärtom har jag sett imponerande resultat från kirurger (Lorenzo, Doganay m.fl.) som använder dessa MEN jag har också sett imponerande resultat från kirurger som inte gör det.
..och faktum är att de flesta av världens bästa kirurger använder inte implanters i sitt dagliga HT-arbete.

KEY är att hitta en klinik som kicks ass utifrån resultat och etik.
2018-01-01: MSM - Scute - Curcumin - Rutin

sparrow

30 Dec 2017, 17:19

Markant wrote:
20 Dec 2017, 15:21
Hos poseidon uppskattade de mitt pris till cirka 50.000:- och getfue.com cirka 2900euro för samma antal grafts (ca3000).
Är prisuppgiften från Poseidon 50 000 kr för 3000 fue? Det är i såfall ett mycket bra pris för en fue och sannolikt ett bättre alternativ framför att välja en klinik utomlands.

Skriv inlägg