En väldigt vanlig fråga jag (..som officiell och icke-medicinsk lekledare på detta digitala vuxendagis) får är:
"Hur kan jag behandla mitt håravfall utan bieffekter?"
En relevant närliggande fråga är "finns det något som fungerar förutom propecia och minoxidil?"
Vad jag då först behöver förtydliga är att merparten kopplar ihop bieffekter med mediciner. Detta är förvisso helt sant, men också mer naturliga vägar kan GIVETVIS orsaka bieffekter. Helst vill man hitta ämnen som hjälper kroppen att självbalansera sig tillbaka till sitt optimala stadie. Detta gör både farmacevtiska preparat och kosttillskott förvånansvärt sällan. Faktum är att merparten av vad både vitrockarna och hälsokosten erbjuder är: SKR#P

Hur som haver. I denna tråden vill jag därför presentera strategier/tekniker/molekyler som med största sannolikhet kommer att MOTVERKA håravfall och samtidigt erbjuder en SNÄLLARE bieffektsprofil. Hur bra dessa de kommer att fungera för just dig kan jag inte säga. Hur pass skonad från bieffekter just du blir, kan jag heller inte yttra mig om. Notera att de går och bör användas tillsammans, för bättre resultat.
Vad jag kan säga är att om man uppvisar tecken, i synnerhet i tidig ålder, på genetiskt håravfall, ja då kommer i de flesta fall att förvärras över tid. Att se återväxt, oavsett behandling, är ovanligt och därför är ett realistiskt perspektiv att BROMSA ytterligare håravfall, snarare än att ÅTERFÅ hårstrån. Det är en bonus och sällan frekvent förekommande.
Tråden kommer att uppdateras med fler alternativ, as time goes by. Tråden kommer också att rensas på era inlägg för att hållas lättläst, men posta gärna frågor om respektive alternativ, så besvarar jag dem i mån av tid/kompetens.
OBS! EXPERIMENTELLA ALTERNATIV I DENNA TRÅD.